لوگو تلگرام

حتما برای شما هم پیش آمده است که بعد از مدتی استفاده از تلفن همراه خود با پیغامی مبنی بر کاهش فضای ذخیره سازی رو به رو شوید! در این موقعیت چه کار می کنید؟

  • عکس ها و فایل های شخصی را به رایانه شخصی منتقل می کنید
  • فایل ها و موسیقی های اضافه خود را پاک می کنید
  • بعضی از نرم افزار های کم مصرف خود را پاک می کنید
  • شاید حتی به نرم افزار های بهینه سازی فضای داخلی گوشی خود رو می آورید!
اما آیا تا به حال به تلگرام مشکوک شده اید؟؟ واقعیت آن است که این نرم افزار حجم قابل توجهی از فضای ذخیره داخلی شما را اشغال می کند. اما چطور این فضا را کاهش دهیم و در آینده نیز از بروز این مشکل جلوگیری کنیم؟
با ما در ادامه این آموزش همراه باشید تا شما را با نحوه این کار آشنا کنیم.
خوب در مرحله اول به تنظیمات تلگرام بروید!
آموزش پاک کردن کش داخلی تلگرام


آموزش پاک کردن کش داخلی تلگرام

حال به بخش مشخص شده بروید تا به تنظیمات مربوط به فضای ذخیره سازی برسیم
آموزش پاک کردن کش داخلی تلگرام

در مرحله آخر به میزان مصرف از فضای ذخیره سازی می رویم که در عکس زیر مشخص شده است.
آموزش پاک کردن کش داخلی تلگرام

پس از ورود به این تنظیمات با لمس کردن گزینه Clear cache پنجره ای باز می شود که شما می توانید نوع فایل هایی که مایل هستید پاک شود را مشخص کنید. همچنین در نظر داشته باشید که تا زمانی که این اصل فایل ها در اکانت تلگرام شما موجود باشد می توانید آنها را دوباره دانلود کنید و این پاک سازی کش تلگرام به فایل های روی سرور دست نمی زند. ( در واقع دائمی نیست! ) و برای پاک کردن دائمی لازم است مطلب عکس یا فایل مورد نظر را کامل از داخل چت هایتان نیز پاک نکنید! ( در صورتی که مایل نیستید فایل شما در تلگرام باقی بماند به هیچ وجه آن فایل را به اشتراک نگذارید! )
آموزش پاک کردن کش داخلی تلگرام
در انتها بهتر است گزینه اول این صفحه را به 1 هفته تغییر دهید تا تلگرام خودکار فایل هایی را که بیش از یک هفته است که از آنها استفاده نکرده اید از حافظه کش نرم افزار خود پاک کند یا به عبارتی مدت نگه داری فایل ها را یک هفته پس از آخرین استفاده در نظر بگیرد!
اگر این آموزش برایتان کاربردی بود آن را با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید و سوالات خود را از طریق بخش نظرات با ما در میان بگذارید...
با تشکر