شاید وقتی عنوان این موضوع را بخوانید از خود بپرسید مگر چه اتفاقی می افتد اگر از کابل تقلبی به جای اصلی استفاده کنید؟

کلیک – شاید وقتی عنوان این موضوع را بخوانید از خود بپرسید مگر چه اتفاقی می افتد اگر از کابل تقلبی به جای اصلی استفاده کنید؟
در جواب باید گفت:

• کابل به درستی جا نمی‌افتد و چفت نخواهد شد.

  

• به باتری و شارژر اپل آسیب وارد می‌شود با توجه به اینکه چند مدل هم کابل تقلبی در بازار موجود است اگر کابل تقلبی درجه یک را استفاده کرده ‌باشید آسیب کمتر و اگر از کابل تقلبی اپل درجه ۲ یا ۳ استفاده کرده باشید آسیب بیشتر وارد خواهدشد.
• کابل تقلبی اپل می سوزد و یا آتیش می‌گیرد.
• عدم شناسایی توسط دستگاه های دیگر مثل کامپیوتر و لپتاپ
• ایجاد گرمای زیاد در کابل
• وارد آمدن صدمه به خود آیفون یا آیپد

در بازار به هم ریخته ی لوازم جانبی که همه چیز به هم ریخته است مطمئنا تشخیص جنس اصل از تقلبی بسیار سخت می باشد در گذشته می گفتیم هرچیزی که ارزان باشد حتما تقلبی است ولی این روزها دقیقا نمی شود به همین دانسته هم تکیه کرد، بخاطر همین امروز درصدد هستیم تا راه تشخیص یکی از اجناس مهمی که در ایران فاقد نمایندگی است را به شما آموزش دهیم.

کابل شارژ آیفون و آیپد چیست؟
کابل شارژ آیفون و آیپد به انگلیسی Lightning Cable یا Lightning Connector ( کابل لایتنینگ ) تکنولوژی انحصاری برای انتقال اطلاعات و همچنین شارژ دستگاه های اپل می باشد که امتیازانحصاری ساخت و تولید آن متعلق به شرکت اپل می باشد. این کابل جایگزین کابل شارژ قبلی شده بود که به کابل یا کانکتور ۳۰ پین معروف بود. از کابل لایتنینگ اپل برای اتصال دستگاههای آیفون، آیپد و آیپاد جهت اتصال به مانیتور جانبی ، شارژر همراه ، دوربین ، کامپیوتر و لپتاپ و … استفاده می‌شود.
شاید الان از خود بپرسید چه اتفاقی خواهد افتاد اگر از کابل تقلبی به جای اصلی استفاده کنید.

روش تشخیص کابل اصلی اپل از کابل تقلبی
برای اینکه به طور کامل بتوانید کابل اصلی اپل را از کابل قلابی تشخیص بدهید موارد زیر را چک کنید.

پکیج کابل اصلی اپل
اول از همه به پکیج نگاه کنید ، اگر کابل شارژ اپلی که خریداری کرده اید بسته بندی داشته باشد، لوگوی MFi بر روی آن وجود دارد. MFi مخفف Made For iPhoneمی باشد. حرف i می تواند iPad یا iPod هم باشد.

تشخیص کابل اصلی اپل
• همیشه به یاد داشته باشید که کابل های تقلبی معمولا خشک و شکننده هستند اما کابل اصلی اپل راحت خم می‌شود.اما در مورد خود کابل اصلی اپل باید گفت که اپل در فاصله حدود ۱۷.۵ سانتی متری از سر کانکتور USB عبارت Designed by Apple in California Assembled in China رو چاپ کرده است که بعد از این عبارت یک سریال ۱۲ تا ۱۷ رقمی موجود می‌باشد.
• اگر کابل اصلی اپل را کنار یک کابل تقلبی بگذارید می بینید که رنگ نوشته و همچنین یک مقدار رنگ خود کابل ها با هم متفاوت است. رنک کابل اپل رنگ مات و کمرنگی است.
• کانکتور لایتنینگ یعنی همان سمتی که وارد آیفون یا آیپد می‌شود بسیار تمیز و صیقلی و یک دست می باشد و دارای پین های طلایی گرد و صاف و بدون برآمدگی است. اما در کانکتورهای تقلبی اپل، پین ها دو رنگ ، برآمده و مستطیلی هستند .
• خود کلگی کانکتور لایتنینگ کابل اصلی اپل ، اندازه مشخص ۷.۷ میلی متر در ۱۲ میلی متر دارد. اما کابل قلابی اپل بزرگ‌تر، کوچک‌تر پهن تر و اندازه متفاوتی دارند.
• انتهای کابل اصلی اپل که به کانکتور لایتنینگ ختم می‌شود محکم تر و ضخیم تر می باشد اما برای کابل تقلبی اپل سیم نازک‌تر و شل و وارفته است.
• سمتی که کانکتور USB دارد صیقلی، تر و تمیز بود و فلز استفاده شده در آن بدون آلیاژ است.
• ضمنا کانکتور USB در کابل اصلی اپل دارای هیچ سوراخ و علامتی نیست، فلز یکدست بوده و اگر از دو حفره روی کانکتور به داخل آن نگاه کنید پین های طلایی ر خواهید‌دید در صورتی که در کابل تقلبی اپل بدین شکل نیست و بیشتر رنگ نقره ای به چشم می‌خورد.
در پایان باید نکات ریز اما مهم در مورد کابل اصلی اپل را به شما یادآوری کنیم که:
• کابل اصلی اپل یک لایه شیلد برای محافظت در برابر امواج الکترومغناطیسی داخل خودش دارد اما اکثر کابل های تقلبی فاقد این شیلد یا روکش هستند.
• اگر کانکتور لایتنینگ را باز کنید چیپست و مدار الکترونیکی می بینید اما این مورد در کابل تقلبی یک تکه پلاستیک جامد است.

کسانی که کابل تقلبی اپل را می سازند تمام سعی شان را کرده اند که کابل های دقیق و میلی متری شبیه کابل اصلی اپل تولید کنند، پس باید مراب باشید که همه چیز را خوب چک کنید و مواظب باشید که جنس تقلبی را به شما عرضه نکنند.